רבני י-ם מתכוננים לסערה: נפתח מוקד 'מצב העירוב'

    שלמה בן יוסף No Comments on רבני י-ם מתכוננים לסערה: נפתח מוקד 'מצב העירוב'
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבני העיר ירושלים, הגאון רבי אריה שטרן והגאון רבי משה שלמה עמאר, יצאו היום ברשימת הוראות מיוחדות בתחום הדת לתושבי הבירה לקראת השלג שיחל לרדת מחר. במסגרת זו הוקם מוקד טלפוני מיוחד בשם 'מצב העירוב' שיעדכן על תקלות בעירוב העירוני, במקרה שיהיו כאלה, החל משישי בבוקר ועד לכניסת השבת.

    לצד זה, פונים הרבנים לציבור במטרה שיוודאו בבתי האוכל אשר יוותרו פתוחים בסערה כי הם מושגחים בזמני הפתיחה. הרבנים מציינים כי מחלקת הכשרות תעשה מצידה ככל שביכולתה בכדי להגיע לבתי העסק הפתוחים בסערה אך כל זה יתבצע במסגרת המגבלות של מזג האוויר ועל כן על הציבור לגלות ערנות בנושא.

    כהוראת שעה יצאו אף הרבנים בקריאה לציבור להיזהר מהליכה במקומות מחליקים, גם במחיר ביטולה של תפילה במניין. ולבסוף, רבני העיר פונים לרבני ולמנהיגי הקהילות ולציבור הרחב ומבקשים כי כל תושבה יבדוק מי צריך עזרה בימים הקרובים במצרכים, בחימום ובסיעוד, בסביבתו. הרבנים מדגישים שפנייה זו אינה רק לבאי בתי הכנסת אלא לכלל הציבור.

    הגר"א שטרן מוסיף כי "לא לחינם סמך הכתוב 'משליך קרחו כפיתים' ל'לא עשה כן לכל גוי… הללוי-ה'. השלג הוא חלק מחסדו של הקב"ה, ובימים אלה עלינו ללמוד ממידותיו ולהרעיף גם אנו מחסדינו על הסובבים אותנו הנזקקים לעזרה".



    0 תגובות